Bonne Maman, een jamsessie

  • Door Jos Verdaasdonk
  • 12 juli 2014
Bonne maman2

Bonne maman2

Hoe je in een reclametekst kunt werken met beeldspraak.  De tekst is geïnspireerd op de woorden ‘jam’ en ‘jamsessie’. De vergelijking met muziek is verder doorgetrokken maar nergens te ver.

Bonne Maman, grote klassiekers in duet!

DOEL Met name gericht op weten en vinden. Bonne Maman heeft nieuwe en bijzondere smaken aan het assortiment toegevoegd door klassieke fruitsoorten met elkaar te mixen.
DOELGROEP Iedereen die boodschappen doet en prijs stelt op kwaliteit.
INHOUD Zeven fruitsoorten zijn gemixt tot vier nieuwe smaken jam.
MEDIUM Allerhande van Albert Heijn.
TOON De vergelijking met muziek zorgt voor een positieve sfeer.
STRUCTUUR Twee structuuraanduiders, ‘net als’ en ‘ook’, zorgen voor verband in de tekst.
ALINEA’S De titel vat de inhoud prima samen. Weinig tekst, een krachtige alinea.
ZINNEN Niet de ultrakorte zinnen die je vaak in advertenties ziet. Maar ze zijn wel heel goed leesbaar.
WOORDEN Mooie vondst ‘jamsessie’ en ‘smaakkeuken’. Verder woorden die de sfeer ondersteunen en verwijzen naar muziek: ‘klassiekers in duet, ultieme smaakmix, verrukkelijk duo, heerlijke composities’.

 

 

 

Meer over

Deel dit artikel

Scroll naar boven