Clichés in marketingteksten: hoe voorkom je ze?

  • Door Jos Verdaasdonk
  • 22 augustus 2014
clichés in marketingteksten

uw adres

Clichés in marketingteksten

Je komt op borden, banners, flyers, folders, advertenties en allerlei andere marketingteksten heel veel clichés tegen. Een cliché is een woord dat iedereen gebruikt en dat weinig toevoegt. Uw adres voor is er zo een. Typ het maar eens in op Google en je krijgt talloze hits.

Autobedrijf Van Waalen, uw adres voor occasions.

Partycentrum Mateloos, uw adres voor feesten en partijen.

Pieters Wonen, uw adres voor stijlvolle meubelen.

 

Voorkom clichés

Vaak wordt voor ‘uw adres’ gekozen bij gebrek aan onderscheidend vermogen. Er is gelukkig een makkelijke manier om dit cliché te vermijden.

Schrijf op waarom klanten juist bij jou aan het juiste adres zijn. Je kunt het nog scherper stellen. Waarom zijn klanten bij jou aan het juiste adres en niet bij een ander. Door op die manier na te denken bepaal je het onderscheidend vermogen van je organisatie.

Autobedrijf Van Waalen, 200 occasions met een jaar garantie.

Partycentrum Mateloos, voor feesten die je nooit vergeet.

Pieters Wonen, trendy meubelen voor een bijzonder woonsfeer.

Andere clichés in de marketing

Uw partner in …
Verstand van …
Hoog in het vaandel …
Als het om kwaliteit gaat …

Meer over

Deel dit artikel

Scroll naar boven