Op onze service staat geen rem. De wachttijden aan de telefoon zijn nooit lang. Ook na 7 uur ’s avonds belt u ons niet vergeefs. Ons motto is immers dat we nooit een klant laten vallen. Op onze levering wacht u nooit langer dan maximaal drie dagen. Niet onbelangrijk voor u is onze unieke garantie. U heeft de eerste twee jaren geen onderhoudskosten. Een hele zorg minder.
Negatief
Deze tekst bevat een heleboel negatieve woorden. De positieve boodschap van de schrijver wordt daarmee tenietgedaan. Dat is jammer, want zijn bedrijf heeft het zo goed voor met de klant.
Een mooi voorbeeld van negatieve lading is de uitdrukking: ‘Ik sta daar niet onwelwillend tegenover.’ Het komt veel positiever over als je zegt dat je dat heel leuk lijkt. Scheelt twee negatieve woorden: ‘niet’ en ‘onwelwillend’.
Doel
De tekst ontdoen van zijn (onbedoelde) negatieve lading. Hoe kun je de inhoud aantrekkelijker aanbieden?
Hoe vergroot je de zeggingskracht van je boodschap?
Hoe werkt de test?
Uitwerking
Negatieve woorden onderstreept.
Op onze service staat geen rem. De wachttijden aan de telefoon zijn nooit lang. Ook na 7 uur ’s avonds belt u ons niet tevergeefs. Ons motto is immers dat we nooit een klant laten vallen. Op onze levering wacht u nooit langer dan maximaal drie dagen. Niet onbelangrijk voor u is onze eigen garantie. U heeft de eerste twee jaren geen onderhoudskosten. Een hele zorg minder.
Het leidt tot de volgende tekst. De positieve woorden zijn onderstreept.
Onze service is maximaal. Als u ons belt, heeft u binnen een minuuut een van ons aan de lijn. Ook na 7 uur ’s avonds heeft u razendsnel contact. Ons motto is immers dat we elke klant belangrijk vinden. Uw bestelling heeft u gegarandeerd binnen drie dagen in huis. Belangrijk voor u is onze unieke garantie. De eerste twee jaar onderhoudsvrij dus. Over zakelijk genieten gesproken.