Een heel simpele vraag. Maar heel handig om te stellen als je bezig bent na te denken over het onderscheidend vermogen van je organisatie. Waar maak je nou echt het verschil mee. Je vervalt veel te snel in algemeenheden als ‘maatwerk’, ‘flexibel’ en ‘servicegericht’. Maar wat betekent dat nou ECHT voor de klant?
De Nou en-vraag voorkomt dat je dingen noemt die voor de klant niet interessant zijn. Door telkens die vraag te stellen leer je te denken in klantvoordelen. Heb je helder in beeld wat je op moet schrijven.
Voorbeeld één
Bij ons werken gekwalificeerde monteurs.
Nou en?
Ze hebben een antwoord op elk technisch probleem.
Nou en?
Voorbeeld twee
We werken duurzaam.
Nou en?
We belasten het milieu zo weinig mogelijk.
Nou en?
We verpakken onze producten in afbreekbaar karton en nooit in plastic.
Nou en?
Je ziet, je maakt een mooie sprong van wat belangrijk is voor jou naar wat belangrijk is voor de klant.
Heb je hulp nodig bij het schrijven van goede teksten? Wij helpen graag! Bekijk eens onze workshop broodje taal.