De Nou en-vraag: denken in klantvoordelen

  • Door Willem Verdaasdonk
  • 14 augustus 2018
De Nou en-vraag denken in klantvoordelen

Een heel simpele vraag. Maar heel handig om te stellen als je bezig bent na te denken over het onderscheidend vermogen van je organisatie. Waar maak je nou echt het verschil mee. Je vervalt veel te snel in algemeenheden als ‘maatwerk’, ‘flexibel’ en ‘servicegericht’. Maar wat betekent dat nou ECHT voor de klant?

De Nou en-vraag voorkomt dat je dingen noemt die voor de klant niet interessant zijn. Door telkens die vraag te stellen leer je te denken in klantvoordelen. Heb je helder in beeld wat je op moet schrijven.

Voorbeeld één

Bij ons werken gekwalificeerde monteurs.
Nou en?

Ze hebben een antwoord op elk technisch probleem.
Nou en?

Je bent bij een reparatie je auto nooit langer kwijt dan een halve werkdag.

Voorbeeld twee

We werken duurzaam.
Nou en?

We belasten het milieu zo weinig mogelijk.
Nou en?

We verpakken onze producten in afbreekbaar karton en nooit in plastic.
Nou en?

Dat scheelt op jaarbasis 10.000 plastic zakjes

Je ziet, je maakt een mooie sprong van wat belangrijk is voor jou naar wat belangrijk is voor de klant.

Heb je hulp nodig bij het schrijven van goede teksten? Wij helpen graag! Bekijk eens onze workshop broodje taal.

Meer over

Deel dit artikel

Scroll naar boven