In onze digitale wereld heb je er een woord bij voor je het weet. Dit keer eens een reeks woorden die zomaar uit het rijmwoordenboek hadden kunnen komen. Een paar daarvan zijn al bekend, een paar zijn nieuw.
Kopen via de vijf –icks
Mensen geven graag hun geld uit. Vroeger moesten ze daarvoor de winkel in. Een gemetseld gebouw, waar je werd geholpen door winkelpersoneel. Maar dat is al lang niet meer zo.
Sinds enige jaren zijn daar webshops bij gekomen. Je spullen in huis met een muisklik. Maar de winkel bleef bestaan naast de webshop.
Voor de combinatie van die twee bedacht een creatieveling de mooie Engelse term bricks & clicks.
Met de opkomst van smartphones, tablets en social media was de volgende stap snel gezet.
Het resultaat? We hebben nu vijf -icks om iets te kunnen kopen.
bricks – in de winkel
clicks – in de webshop
ticks – via je mobiel
smicks – via social media
flicks – offline, via flyers en brochures
Wat voorbeelden van het internet
Kanalen integreren; shop (clicks), social media (smicks), offline (flicks), mobile (ticks)….
“Echte online groei zit bij betrouwbare retailers met bricks & clicks”
(gelezen op deze webpagina)
…die naast de fysieke winkels ook webshops opereert. Plus daarnaast een apart platform voor mCommerce, actief is op social media en tot slot ook een boek (luxe catalogus) uitgeeft, dus voldoet aan de zogenaamde: bricks, clicks, ticks, smicks en flicks.
(gelezen op deze webpagina)
… de vervaging tussen de winkelvormen, hij noemde het echter geen hybride winkel maar hij had het micks model gehanteerd.
Bricks: de fysieke winkel
Clicks: De webshop+ webbeleving
Ticks: Mobiele telefoon
Flicks: Flyers
Smicks: Social media
(gelezen op deze webpagina)