Gelet op onze cruciale rol stellen we alles in het werk om duurzame, op uitmuntendheid gebaseerde relaties met klanten op te bouwen en te onderhouden. Van de producten die wij vervaardigen, tot onze bekwame klantenservice en -ondersteuning. Steeds weer blijkt dat wij weten wat belangrijk is voor u.
Hoe kom je over?
Nog beter is de vraag: “Hoe wil je overkomen?” De teksten die je voor je doelgroep schrijft, moeten passen bij het imago van de organisatie.
Waar denk je aan als je de tekst hierboven leest? Waarschijnlijk aan een organisatie die degelijk is, behoudend, niet al te vernieuwend. Je denkt eerder aan oudere mensen dan aan jonge honden. Eerder aan een deftig pand dan aan een sfeervol kantoor. ‘Oubollig’ is eerder een trefwoord dan ‘flitsend’.
Je moet er dus voor zorgen dat tekst en je gewenste imago naadloos op elkaar aansluiten. De instrumenten die je daarvoor in handen hebt zijn: toon, stijl, zinslengte en woordkeuze. Bedrijven die kiezen voor een uniforme toon noemen dat hun tone-of-voice.
Hoe werkt het?
Beantwoord daarna ook nog eens de vragen van de C’est le ton qui fait la musique-test.
Het resultaat
Trefwoorden: jong, vernieuwend, klantgericht
Gelet op onze cruciale rol stellen we alles in het werk om duurzame, op uitmuntendheid gebaseerde relaties met klanten op te bouwen en te behouden. Van de producten die wij vervaardigen, tot onze bekwame klantenservice en –ondersteuning. Steeds weer blijkt dat wij weten wat belangrijk is voor u.
Zoals wel te zien is, blijft er weinig van de tekst over die past bij het gewenste beeld. In feite moeten maar zes woorden terugkomen in de nieuwe tekst. De rest moet herschreven worden. Dit zou het resultaat kunnen zijn:
“Jullie zijn echt uniek in de branche.” Dat is wat klanten vaak tegen ons zeggen. Logisch dat we die positie graag willen behouden. Vandaar dat we zo goed luisteren naar de klant. Daar leren we ontzettend veel van en dat vind je meteen terug in onze producten en diensten. Innovatief, origineel en duurzaam. Precies zoals je van een jong bedrijf mag verwachten.