Egotest

  • Door Taaluilen
  • 05 juni 2014
doelgroepgericht schrijven

Egotest

Onze innovaties hebben hun vruchten afgeworpen. Zo waren wij een van de eerste in de branche die robotten inzetten om het productieproces verder te optimaliseren. De lovende artikelen in de vakbladen zijn u zeker niet ontgaan.
Daarnaast is kostenbeheersing voor ons een tweede speerpunt. Het heeft ons concurrentievermogen sterk verbeterd en onze positie op de markt aanzienlijk versterkt. Daar zijn we bijzonder trots op.

Wat valt je op?

De tekst hierboven is een voorbeeld van egotripperij. Het gaat vooral over ons en wij. Over onze successen. De schrijver van deze tekst is vergeten dat een bedrijf alleen kan bestaan bij gratie van de klant!
Zorg dus altijd dat je klant en zijn vraag centraal staan in teksten die ook voor je klant bedoeld zijn. Met andere woorden: schrijf naar je lezer toe. Ga doelgroepgericht schrijven!

Uitleg van de test

Ga na of je naar de doelgroep toe geschreven hebt en niet vanuit jezelf of je organisatie. Je kunt dat makkelijk controleren met de volgende test.

De egotest

Meer over

Deel dit artikel

Scroll naar boven