Kruip in de huid van de lezer-test

  • Door Taaluilen
  • 25 februari 2014
kruip in de huid van de lezer-test
kruip in de huid van de lezer

Fout en goed naast elkaar

De tijd is rijp voor uw eerste Kucko. Het keukensysteem van Kucko is jong van uiterlijk, jong wat betreft voordelen en jong in prijs. Van een tijdloze, sculpturale schoonheid waarin alles is teruggebracht tot de essentie. Technisch geavanceerd en perfect van afwerking. Door en door kwaliteit. De tijd is rijp voor uw eerste kennismaking met Kucko. Praat er eens over met de specialist voor nieuwe keukenarchitectuur.
Less is more. Dat geldt zeker voor de keukens van Kucko. Ken je ze al? Een strakke vormgeving, technisch geavanceerd en perfect van afwerking. Door en door kwaliteit. Een jong en tijdloos keukensysteem, dat ook nog eens vriendelijk is in prijs. Kucko past bij moderne mensen die meer durven dan standaard. Is de tijd al rijp voor jouw eerste kennismaking met Kucko? Praat er dan eens over met je keukenspecialist.

Wat valt je op?

De schrijver van de linker tekst heeft zeker geprobeerd er iets moois van te maken. Hij heeft een aantal klantvoordelen benoemd en de zinnen zijn best aantrekkelijk om te lezen. Ook spreekt hij de klant rechtstreeks aan. Hij heeft tot slot ook nog positieve en mooie woorden gebruikt, ook al zijn ze soms hoogdravend.
Hij was best tevreden met zijn tekst, net als zijn opdrachtgever.

Maar … hoe blij is de lezer of de toekomstige klant met de tekst?
Wie is de doelgroep eigenlijk? De tekst klinkt soms jong, soms belegen door de hoogdravende woorden en het gebruik van u. Het lijkt ook allemaal erg exclusief en duur. Terwijl er jong in voordelen en jong in prijs staat. Wat dat ook maar moge betekenen.

De schrijver is misschien toch iets te weinig in de huid van de lezer gekropen.

Uitleg van de test

Wil je zeker weten dat jouw lezer wel blij is met je tekst? Schakel dan een paar mensen in voor de volgende test.

kruip in de huid van de lezer-test

Meer over

Deel dit artikel

Scroll naar boven