Wij onderscheiden ons …

  • Door Jos Verdaasdonk
  • 16 oktober 2015
klantgericht schrijven

klantgericht schrijven

Wij onderscheiden ons door een hoge mate van kwaliteit, flexibiliteit, betrouwbaarheid en service.
Wij onderscheiden ons door een klantgerichte benadering en met een hoge servicegraad.
Wij onderscheiden ons in de markt door het aanbieden van afgekaderde diensten, waarmee wij gegarandeerde beschikbaarheid leveren tegen een van te voren vastgestelde prijs.

Wij onderscheiden ons …

In veel folders, flyers, brochures en websites kom je zinnen tegen die beginnen met ‘wij onderscheiden ons door …’

Commercieel gezien is het natuurlijk goed om je onderscheidend vermogen naar voren te brengen. Je mag laten zien waar je goed in bent. Maar er kleven wel bezwaren aan deze constructie.

  1. Je schrijft niet naar de klant toe, maar juist vanuit je zelf/ de eigen organisatie. Je begint immers met ‘we’.
  2. De zinnen wekken wat toon en stijl betreft de schijn dat ze rechtstreeks uit een beleidsplan komen, erg formeel dus. Niet uitnodigend om te lezen.
  3. Vaak wordt in deze constructie zoveel informatie in korte tijd gegeven, dat de lezer de essentie ontgaat.
  4. Je spreekt de lezer niet rechtstreeks aan.

Anders

Gelukkig zijn er talloze alternatieven. Een paar voorbeelden.

U staat nooit voor verrassingen, want bij ons staat de prijs vast. En we hebben u nog veel meer te bieden.
Service bieden is nogal logisch; dat doet iedereen. Maar wist u dat u bij ons na drie jaar nog steeds recht heeft op gratis vervangende onderdelen?
Natuurlijk bent u op zoek naar flexibiliteit. Uw inrichting moet immers uniek zijn? ‘Flexibel’ betekent bij ons het dat u alle producten kunt krijgen in de kleur die u wenst.

Meer over

Deel dit artikel

Scroll naar boven