Fout en goed naast elkaar
De nieuwe Lightning Q31
Uit de duisternis komt een pure sportsedan, ontworpen voor een uitzonderlijke groep. Voor hen die weigeren zich te vormen naar de conventie. Voor hen die zien dat er een ander pad is. Voor hen is er de Verlichting. Autorijden wordt liefde.
Uit de duisternis komt een pure sportsedan, ontworpen voor een uitzonderlijke groep. Voor hen die weigeren zich te vormen naar de conventie. Voor hen die zien dat er een ander pad is. Voor hen is er de Verlichting. Autorijden wordt liefde.
De nieuwe Lightning Q31
De Lightning Q31 is een pure sportsedan die ontworpen is voor de liefhebber van ongewone auto’s. Achterwielaandrijving, een extreem laag zwaartepunt, voortreffelijke wegligging en een krachtige 2.4 liter motor. Geen wonder dat de vele proefrijders zo enthousiast zijn over deze klassieker van de toekomst.
De Lightning Q31 is een pure sportsedan die ontworpen is voor de liefhebber van ongewone auto’s. Achterwielaandrijving, een extreem laag zwaartepunt, voortreffelijke wegligging en een krachtige 2.4 liter motor. Geen wonder dat de vele proefrijders zo enthousiast zijn over deze klassieker van de toekomst.
Wat valt je op?
De schrijver van de linkertekst heeft zinnen en woorden gebruikt waarover je lang moet nadenken om te begrijpen wat hij bedoelt. De hele tekst staat bol van de vaagheden. De kans is daarom groot dat de doelgroep afhaakt.
Schrijvers van advertenties van automerken en andere luxeproducten als parfum en horloges houden ervan veel blabla te gebruiken. Ze moeten ook wel als er verder geen functionele onderscheidende eigenschappen zijn. Ze zoeken het verschil in beleving en dan krijg je zo’n tekst als linksboven. Veel gebakken lucht.
Maar zoals je in de tekst rechts kunt zien, kan het ook anders. Concreter.
Uitleg van de test
Is jouw tekst meer dan alleen gebakken lucht? Je kunt je eigen tekst checken met de volgende test.