Eindelijk een advertentie die geen gouden bergen belooft. Heerlijk eerlijk, zoals het stukje tekst in rood belooft. Niks lage prijzen of twee halen, één betalen.
Mooie tekst. Waarom?
De schrijver heeft zich goed ingeleefd in de doelgroep. Die wil beter horen, maar die weet ook dat het met een nieuw hoortoestel eerst flink aanmodderen is. Daarom is de kop zo mooi gekozen.
De toon is lekker informeel. Dat komt natuurlijk omdat het eerste gedeelte van de tekst verteld wordt door de man met gitaar en mondharmonica. Onderaan de foto wordt hij met naam en toenaam genoemd en dat maakt het levensecht. Bij het rode stukje neemt Beter Horen het naadloos over. Je leest met dezelfde aandacht en hetzelfde gemak door.
Al met al is de tekstschrijver erin geslaagd veel beleving in zijn tekst te krijgen. Knap gedaan bij een dergelijk onderwerp. De zinnen zijn kort en lezen prettig. Weinig tekst, je bent er zo doorheen.
Hoe houd je de aandacht van de lezer vast? Deze advertentie laat dat heel mooi zien.