Chocoladepaaseitjes, het lijkt of ze elk jaar lekkerder en onweerstaanbaarder worden. Tony’s Chocolonely is mijn verleider nummero één. Alle goede voornemens ten spijt heb ik zojuist een doosje van Tony’s gekocht, een minivariant van het eierdoosje zoals je dat in de supermarkt of bij de eierboer tegenkomt. Mooi dat ook chocolade-eitjes in zo’n levensecht doosje zitten. Goed idee, mooi om op tafel te zetten. Ook leuk voor kinderen die met een speelgoedkeukentje spelen, de ‘echte’ zijn te groot. Maar ook voor volwassenen die advocaat zijn of edelsmid.
De mensen van Tony’s hebben met goed gevolg een cursus verleidingsvaardigheden gevolgd.
De twaalf eitjes in het doosje hebben zeven verschillende kleuren en iedere kleur is een andere smaak. De getrainde Tony’s eiereter (!) heeft dan enigszins een idee wat hij moet kiezen. Niets zo vervelend als melk te kiezen wanneer je puur wilt. Omgekeerd is voor mij trouwens stukken erger.
En dan het wikkel. De schoonheid van verleiden! Kleuren waar je goeie zin van krijgt. 100% Tony’s. Superherkenbaar.
‘Lekker grote paaseitjes’ staat erop. Eigenlijk vind ik kleintjes al groot genoeg, maar ‘lekker groot’ belooft meer paasei. “Kan een paaseitje lekker groot zijn?”, is even de vraag die bij mij oppopt. Kan mij wat schelen, want het wordt smullen geblazen. “Beter een groot paaseitje in de hand dan tien kleintjes aan de waterkant”, zei mijn opa altijd.
Opvallend is het tekstje bijna onderaan. Daar komt ie:
12 eitjes gedeeld door 7 smaken isseh… in elk geval niet gelijk! Dus daarom is de inhoud van dit doosje ongel-ei-k verdeeld. Net zoals onze reep. Onze visie is 100% slaafvrije chocolade. Niet alleen onze chocolade maar alle chocolade wereldwijd. Hoe meer mensen kiezen voor slaafvrij en ons verhaal delen, hoe eerder slaafvrije chocolade normaal wordt. Uiteindelijk bepaal jij. Doe je mee?
Crazy about chocolate, serious about people.
Ik watertand van dit verhaaltje. Mooie korte zinnen, lekker leesbaar. Mooie mix van frivool en serieus. Niet ingewikkeld… 100% geslaagd voor de ‘zo snapt mijn buurman het ook-test’. En wat een wondermooie merkbelofte. Puur en eerlijk. De passie spat eraf.
Origineel ook de boodschap voor de inpakkers:
Dames en heren inpakkers, de wikkel mag lekker strak (anders ontsnappen de eitjes).
Je hebt er niks aan, maar het ontlokt wel een glimlach. Beleving dus.
O ja, de eitjes op het wikkel zijn ook met elkaar aan de praat, wat te zien is aan de tekstwolkjes met inhoud.
Het wikkel heeft ook een binnenkant. Je vindt die door de buitenkant om te draaien.
Je leest er het mission statement van Tony’s. Mooie en makkelijke plaatjes en dito teksten.
Wat een mooi bestaansrecht: waanzinnig lekkere chocolade, helemaal slaafvrij. Lekker en eerlijk.
Voor je eigen lol en voor de wereld. Mooie tegenstellingen die helemaal met elkaar in lijn zijn.
Wat een mooie mix van taal, inhoud en beeld. Schoolvoorbeeld van Unique Selling Content. Waardevolle inhoud en mooi taalgebruik zijn twee handen op één lekker gevulde chocoladebuik.